Dziecko z cukrzycą i nieżyt żołądkowo-jelitowy

Witajcie! Na moim drugim w życiu dyżurze;), 14-letni chłopiec z cukrzycą t.1, m.c. 47kg , leczony pompą insulinową. Wieczorem nasilone objawy "grypy żołądkowej" tzn przede wszystkim obfite wymioty. Glikemia na początek wymiotów 35mg%, wstrzymano pracę pompy, kolejny pomiar 44mg%. Dostał ode mnie 500ml 2:1 5%glukozy z 0,9%NaCl, początkowo 100ml/h, potem zmniejszone do 50ml/h ze względu na hiperglikemię, modyfikowałam również przepływ bazowy w pompie do 120%. Do tej kroplówki dodatkowo 10ml 15% KCl. Mam conajmniej kilka pytań odnośnie podobnych sytuacji. 1. Jaki powinien być wybór sposobu nawadniania? W razie konieczności...

Sonda

?

Komentarze (7)
Lock 8332e4c0b16aa78e829946370023970835bf19f47cc8c4ffe11a6c45d1297c3a
Dostęp do treści serwisu tylko dla zalogowanych lekarzy
Zaloguj się
Stosujemy pliki cookie w celu świadczenia naszych usług. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie cookies. Dowiedz się więcej