Zapomniałeś hasła?  

51 000zarejestrowanych lekarzy

Ostatni 1 godzina temu

241 000logowań w miesiącu

Ostatnie 10 sekund temu

76 000zgłoszonych do dyskusji tematów

Ostatni 1 godzina temu

1 450 000wypowiedzi lekarzy

Ostatnia 26 sekund temu

Wybrane dyskusje

EKG HOLTER DO INTERPRETACJI

Dzien dobry !xProszę o uwagi co do zaburzen rytmu czy moje rozumowanie jest prawidlowe? Badana lat 50 z zawrotami glowy bez MAS-u sr RZM 61/MIN z , bigeminia nadkomorowa z zablokowanymi przedwczesnymi zal P ukrytymi / pojawiajacymi sie na ram wstepujacym zal T /zaznaczylem strzalka ponieważ pob .przedsionkowe trafilo na okres bez refrakcji ,wiec sie nie przewiodlo i z tego powodu natapilo opoznienie dla zatokowego zal P i tak dalej-  a moze się myle prosze o uwage -z gory dziekuje Czy w tej sytucji dac b-lityk? np propranolollub bisocard? pozdrawiam PRIM

czytaj dalej »

Anizokoria. O co chodzi?

Suchajcie... 13 lat dziewczynka zgłasza widzenie przez mgłę w oku prawym. Dzień wcześniej powierzchowny uraz okolicy skroniowej prawej (na zasadzie uderzona piłką przez koleżankę dla zabawy/dla jaj) i wieczorem tego samego dnia do demakijażu? przez pomyłkę użyła zmywacza do paznokci, ale tylko dotknęła wacikiem skóry, zorientowała się, odłożyła. Kontaktu z okiem nie było. Krótko mówiąc zdarzenia wydają się nie mieć związku z zachorowaniem, ale przytaczam każdą informację, bo może się przydać. Nie choruje przewlekle. Do tej pory zdrowa dziewczynka. Przedmiotowo: źrenica oka prawego talerzowo poszerzona, brak reakcji pośredniej i bezpośredniej na światło, brak reakcji na zbieżność. Konsultowana okulistycznie (Klinika) bez odchyleń, albo raczej brak koncepcji i skierowana do oddziału neurologii dziecięcej. Także brak koncepcji. TK mózgowia nic nie wniosło. MRI mózgowia, także nic nie wniosło. Macie jakąś koncepcje?

czytaj dalej »

Sepsa o nieustalonej etiologii.

Witam. Wlasnie mam na dyzurze takiego pacjenta. Na oddziale od 20 dni. Mlody facet, alkoholik i narkoman. Przewlekle zapalenie trustki, POCHP GOLD III, WZW C. Przyjety z powodu zaostrzenia POCHP, w czasie intubacji NZK bez asystolii i po krotkim masazu i adrenalinie powrot akcji serca. Od przyjecia cal czas Rytm zatokowy HR sie wachala w granicach miedzy 50 a 100. Zaintubowany Po tracheotomii, PICCO, Centralka i sheldon (Podobojczyk prawy), Dojscie tetnicze udowa prawa. Antybiotyki przyjmowane: Piperacillin/Tazobactam Vankomycyna Do 20.01, Potem Levofloxacyna od 20.01 do 29.01. Potem znow Piperacillin/Tazobactam od 26.01 do 29.01. potem 48 godzin bez antybiotykow i od wczoraj meropenem. Sedacja bardzo trudna za pomoca Sufentanylu (60 ug/h) oraz Anaconda (Isofloran MAC 1,0) Noradrenalina obecnie 1,2 mg/h (MAD 70) Heparyna 1000 IE/H (PTT 70) Bilans od poczatku pobytu ogolnie + 9349 ml. Od 6 dni na hemofiltracji. Kreatynina dzis 1,9 (poczatkowa 6,1), Rano HB 7,7 (dostal odemnie 2 jednostki i jest teraz 9,1), Prokalcytonina 28.01 przez kolejne dni: 0,63; 0,8; 1,45; 2,57; 2,43. CRP 28.01 przez kolejne dni: 14,2; 16,7; 18; 18,8; 15. (norma ponizej 0,5. Watroba ok GGTP 173, Lipaza 80 Wentylacja obecnie BIPAP/ASB FiO2 0,4 MV 9,0 I:E 1,1,5 PEEP +12 PEEPi 15, Pinsp 28, f20/min, w gazometrii kwasica oddechowa pH 7,26 pO2 65 pCO2 63, BE 0,2 HCo3 28,3 Lac 2,3, Centralna saturacja 86% Wykluczalismy Endocarditis (wczoraj TEE, do tej pory wszstkie posiewy sa negatywne, nie goraczkuje. widac ze parametry stanu zapalnego troszke poszy w dol po wlaczeniu meronemu ale ciagle nie wyglada to dobrze i teraz dalej problemy z eliminacja dwutlenku. Moze ma ktos Jakis pomysl jak polepszyc wentylacje i jaka moze byc przyczyna tego stanu. W ciagu 12 godzin troche wieksze zapotrzebowanie na noradrenaline z 0,6 do 1,2 mg/h. Tomografia glowy klatki i brzucha prawidlowa. Kilkukrotna Bronchoskopia (bez wiekszych odchylen. Jak potrzebujecie jeszcze jakichs danych to nimi dysponuje. Generlaqnie nikt nie ma pomyslu co moze byc czynnikiem etiologicznym. W sensie niby terapia zaczela odnosic skutek, ale nie wiemy co leczymy. Jak ktos ma pomysl zapraszam do dyskusji.

czytaj dalej »

Botulizm?

Jak zbadać ewentualność zatrucia toxyna botulinową przy mglistym podejrzeniu o spożycie jej -(kilka osób 20--70 lat) a przed!!! wystapieniem pierwszych objawów?

czytaj dalej »

Dlaczego warto dołączyć

Btn_jaktodziala

Napisali o nas

Btn_napisalionas

Nasze akcje

Btn_naszeakcje
Promo

Ta strona używa cookies i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej szczegółów w Polityce prywatności

Zamknij