Pomoc doraźna - jak okiełznać pacjentów?

Mam pytanie do starszych i bardziej doświadczonych kolegów. Jak przetłumaczyć pacjentowi, że antybiotyk to nie panaceum? Przyszedł w takcie dyżuru w NPL pacjent o godzinie 00 - "poproszę antybiotyk, bo pojutrze muszę iść do pracy." Był bardzo zawiedziony, że nie dostanie, bo to zwykłe przeziębienie. Inny natomiast pacjent chciał antybiotyk na biegunkę i wymioty. Co z takimi zrobić? Albo rodzice, którzy dają dziecku, które...

Komentarze (8)
Lock 8332e4c0b16aa78e829946370023970835bf19f47cc8c4ffe11a6c45d1297c3a
Dostęp do treści serwisu tylko dla zalogowanych lekarzy
Zaloguj się
Stosujemy pliki cookie w celu świadczenia naszych usług. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie cookies. Dowiedz się więcej